majjaeriksson

Hemmatankar

Kategori: Maja

Hej!
 
Den bästa tiden för hemmaplugg måste nästan vara nu. Sjätte mars, man längtar efter vår, men det man ser där ute är verkligen vinter. Då kan det vara skönt att stanna inne. Så det tänker jag göra idag.
 
När jag ändå hänger hemma så kan jag passa på att lyfta de hemma"projekt" som fyller mina tankar nu.
 
1. Vi söker en golvlampa. En lite roligare. Gärna färgglad och mönstrad. Den ska få plats mellan filmhyllan och soffan, men kanske ändå vara modell större så att den liksom tillför något mer än sin funktion. Och det ska inte bara vara mysbelysning utan man ska kunna läsa också. Nedan ser ni hur det ser ut idag. Lampan vi har i nuläget är ju rätt tråkig må jag säga.
 
 
2. Tv-möbeln i stora rummet. Tvn ska bort för vi har två och denna ser vi aldrig på (rim!). Vad kan vi ställa på möbeln istället? Vi har varit inne på akvarium och växter, men jag vet inte... Det vore ju praktiskt att ha kvar själva möbeln på grund av bra förvaring och så, men samtidigt känner jag att det är så uppenabart att det är en tv-möbel så det kanske blir märkligt att ha något annat än en tv där? Åsikt någon? Just precis nu fick jag för mig att man kanske skulle kunna måla den! Fast det får jag nog inte... ;)
 
 
Nej, nu har jag läsning att ta tag i! Imorgon ska jag dock variera min sysselsättning lite så då planerar jag att dokumentera lite av min dag.
 
Vi hörs!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Håller ögonen öppna, kanske att jag springer på en lampa.

    2018-03-06 | 22:22:24

Kommentera inlägget här: