majjaeriksson

L och Y

Kategori: Maja

Hej!
 
Jag gillar starkt att jag är inne i en så stark läsperiod nu. Att checka av alla bokstäver i alfabetet blir en lätt och bara rolig match. L checkade jag av för några dagar sedan och Y alldeles nyss.
 
 
 
Finna sig av Agnes Lidbeck. När jag läste tänkte jag att jag läste denna bok i en, för mig, bra tid. Även fast det rent faktiska och praktiska som händer i Annas liv inte händer i mitt, så är det ändå någon slags igenkänningsfaktor som tar mig snabbt igenom boken. Det händer mycket, men jag upplevde att fokuset ligger på vad som händer i Anna. Och det tyckte jag om.
 
 
 
En mörk strimma av ljus av Samar Yazbek. Nja, denna tyckte jag inte lika mycket om. Det är någon rastlöshet i mig som ibland kan ha lite svårt för när det handlar för mycket om vad som hänt innan bokens kärnhändelse. Jag vill liksom hellre veta hur det går framåt!
 
Läser du något bra just nu? :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Tack för boktips såhär inför sommarläsningen! 😎👍🏼

    2018-06-11 | 21:25:55

Kommentera inlägget här: