majjaeriksson

Sommarlugnet

Kategori: Maja

Det här med sommarledigt. Jag kan nog vara väldigt bra på det, men också känna att det är lite jobbigt ibland. Pressen över att varje dag ska bli så bra som möjligt. Egentligen har jag ju inte så höga krav på livet, men just sommaren är svår. Man vill ju hinna med mycket, inklusive  att öva på att ha det lite tråkigt. ;)
 
Glass är ju det bästa. Egentligen krävs det ju inte så mycket mer än en glass för att det ska vara en bra sommardag, visst!? Igår blev det en glass i Borenshult.
 
Och på kvällen åt vi räktacos. Det vill jag göra igen, mycket gott!
 
Imorse sprang jag en runda. Något jag är mycket stolt över. Jag lyssnade på Elin Olofssons sommarprat. Eller en del av det har jag hunnit med. Det var fint.
 
Och så har vi varit ute på Östagötaslätten idag och i Ödeshög av alla ställen. Vi gjorde studiebesök på både bibblan och systemet.
 
Vi var också på Skattegårdens handelshus där det både fanns nytt och gammalt. Och så åt vi såklart glass också. På Lysings bageri. Såå god hallonsaltlakrisglass!
 
Och på hemvägen stannade vi vid en bärbod och köpte en låda bigarråer.
 
Fint så, i sin lilla enkelhet. I helgen har vi tänkt paddla och tälta. Det blir ett annat slags äventyr det. ;)
 
Maja.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Låter som en härlig dag☀️

    2018-07-12 | 19:08:59
  • Mormor säger:

    Ni fixar till det så det blir härliga sommardagar👍😉🌞☀️📗🍾🍦

    2018-07-13 | 23:54:46

Kommentera inlägget här: