majjaeriksson

Instagram i juli

Kategori: Maja

Och tjoff så var det sista juli! Fast den här sommaren känns ju samtidigt som en rätt lång sommar då den började redan i maj. Hur har då mitt juli sett ut? Jo, som jag skrev häromdagen är det ju ingen superbloggsommar direkt. Men på instagram har det lagts ut en hel del. Låt oss kolla.
 
Den första juli gjorde jag rabarberkräm. Man kanske skulle ta vara på några till innan säsongen är över?
 
Den andra juli jobbade jag heldag i Ljungsbro, 10-19.
 
Den fjärde juli skördade jag stolt min första tomat. Det har blivit några stycken under månaden och fler är på gång.
 
Den sjunde juli var Moa min helgsambo och vi gjorde pannkaksfrukost.
 
På kvällen gjorde vi vietnamesiska vårrullar. Philip och jag gjorde det igen häromkvällen. Rolig och god grej!
 
Den åttonde juli gjorde jag textiltryck på ett kuddfodral. Skulle vilja göra något mer. Får komma på nått!
 
Den tionde juli svalkade Vera och jag oss i Nyköping.
 
Den elfte juli gjorde jag och Philip räktacos. Även det kan jag tänka mig att göra om!
 
Den trettonde juli var vi ute på Boren.
 
Och den fjortonde juli på Vättern. Det var då vi paddlade och sov på en ö. Här var det kvällsdopp.
 
Jag sov inte så bra så jag gick ut och väntade på solen. Här klockan 4.13.
 
Den nittonde juli åt jag en fräsch frukost. Även vinbären där ute kanske jag borde njuta av lite mer innan de tackar för sig.
 
Den tjugonde juli åt vi hamburgare på Flott i Linköping. Mycket gött!
 
Den tjugoandra juli badade vi i stora vågor i Varamon. Årets roligaste dopp enligt mig. Vågorna var enormt stora. Det kändes som att man badade i havet.
 
Den tjugofjärde juli hängde vi på älskade släktbryggan i Toka.<3 I hemlighet drömmer jag om att ta med min egen lilla familj dit. Men det ligger nog några år in i framtiden, om man får drömma.
 
Den tjugonionde juli fick Philip bara en massa bottennapp. ;)
 
Och igårkväll, den trettionde juli, tog vi ett kvällsdopp i Varamon.
 
Sommaren 2018, badsommaren!<3
 
Idag tänkte jag bara hänga här hemma under dagen. Jag ska städa/rensa vårt skafferi och skåpet med handdukar/lakan/dukar/diverse tyger tänkte jag. Kanske hitta ett tyg jag kan textiltrycka lite på? ;) Och kanske läsa en del i min bok. Jag ska också måla nytt nagellack, ska bara komma på vilken färg jag ska välja. Ja ni hör, storartade planer. Ikväll blir det restaurang och bio med mina systrar och systrarna Wiks. Det ska bli mysigt. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    👍🏾för Maja och juli💛

    2018-07-31 | 20:04:26
  • Freja säger:

    Vilken fin julimånad!😎🌸

    2018-08-01 | 22:43:18

Kommentera inlägget här: