majjaeriksson

Plugghäng och god middag

Kategori: Maja

Gókväll!
 
Idag har jag hållt igång ni. Jag kan visa er några glimtar som nog sammanfattar min dag ganska bra. :)
 
Den började tidigt med en kopp té, det är något lite småelakt som smyger omkring i min kropp och jag försöker skrämma iväg det med varma koppar.
 
Strax före nio promenerade jag mot tåget. Solen kämpade.
 
Framme i Linköping hade solen segrat!
 
Och jag mötte upp Moa för en dag tillsammans!!<3 Vi bestämde idag att vi ska försöka ha som riktlinje att plugga tillsammans en dag i veckan.
 
Efter lunch tog vi en promenad innan vi pluggade lite till. Vi gick till Trädgårdsföreningen och där såg jag, för första gången live, växten som jag drömmer om - forellbegonian. Så cool! Ni får googla om ni inte vet och är nyfikna, för den fastnade inte på bild tyvärr. Det gjorde dock min gullemössiga kompis!<3
 
Några timmar senare var jag hemma igen och det blev lite hantverk. Det går sakta men säkert framåt, vilket jag antar är bra fast jag är otålig och vill vara klar nu nu nu. Men nu är iallafall all tapet borta, jag har sandpapprat loss på hela väggen och tejpat runt tre fjärdedelar. Så imorgon kanske jag kan gå på med primern. ;)
 
Och ikväll har vi checkat av veckans recept. Det blev en mycket mycket god räkpasta. Den kanske inte ser så mycket ut för världen här på bilden, men den var riktigt god. :)
 
Imorgon är det fredag och det betyder eventuellt att väggen ska få smaka på primer, fast frågan är om jag vågar riskera att komma vitprickig till kvällens event som inte är något mindre än ett bröllop! Jajemen, kusin Tilda och hennes Tobias ska gå och gifta sig. Det ska det bli fint att närvara på. :)
 
Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Ses ikväll💍💕!!! Åh va spännande med ert ” nya” rum!!

    2018-01-26 | 07:46:46
  • Freja säger:

    Du har verkligen en mössgullig kompis! 😍 Så härligt med plugghäng och heja heja med rummet som kommer bli superfint!👍🏼🎉

    2018-01-26 | 19:08:36

Kommentera inlägget här: