majjaeriksson

Middag för en

Kategori: Maja

Halloj!
 
Imorse efter klockan sex skjutsade jag Philip till tåget och sen dess och fram till fredag kväll är jag gräsänka. Det är nog bra för mig att vara lite själv. Jag har ju aldrig bott själv. Visst, på folkis hade jag ju eget rum, men middagen åt jag med andra på skolan och så så jag tycker inte riktigt att det räknas. Så nu får jag passa på att leva ungmö-liv i några dygn. ;)
 
Och ikväll passade jag därför på att testa ett nytt recept som Philip inte var så sugen på att testa när jag visade det för honom. Jag fotade av receptet i någon bok på bibblan för ett tag sen och nu ikväll skred jag till verket. Nedan ser ni ingredienserna (exklusive lite smör, vatten, salt, peppar och gräslök till garnering).
 
Och tillsammans skapade vi sötpotatis- och äppelsoppa!
 
När jag smakade av tänkte jag först förvånat vad är det här? typ, jag tror det var ovana just för att det var så sött. Men efter att ha smakat av med lite salt och samtidigt vant mig vid sötman, tyckte jag inte att det var dumt alls! :)
 
Kul det här med nya recept, jag lägger in bild på det nedan om någon mer vill prova.
 
Nu ska jag fortsätta äta soppa, bröd och dricka äppeljuice! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Hos dig är det verkligen verkstad, inte bara snack!

    2018-02-21 | 22:53:42
  • Freja säger:

    Lät som ett smarrigt recept! 👍🏼

    2018-02-22 | 19:13:01
  • Mormor säger:

    Soppa det är kalasmat🍵🥪

    2018-02-22 | 23:42:38

Kommentera inlägget här: