majjaeriksson

Digital läsning

Kategori: Maja

Tjenare tjenare!
 
Idag tycker jag att det har varit en himla bra dag för hemmalugg. Jag läser som vanligt två kurser samtidigt, men jag försöker att hålla mig till en kurs om dagen för att inte röra ihop det fullständigt i huvudet. Idag har jag fokuserat på kursen om e-böcker. Den är faktiskt, sorgligt nog, en av få kurser så här långt som jag på riktigt kan känna genuint intresse för. Den känns liksom verklighetsförankrad på ett vettigt sätt.
 
Och det jag har pysslat med idag är den delen i kursen som handlar om digital läsning (första delen handlade om distribution av e-böcker och den tredje kommer handla om produktionen). På fredag ska delen om digital läsning lämnas in i form av svar/diskussioner kring tre frågor/ämnen. Det handlar till exempel om digital läsning hos barn och unga och kognitiva aspekter av digital läsning.
 
Det låter väl ändå aktuellt och intressant? Det är ju ändå digital läsning som du sysslar med just precis nu. ;)
 
Men nu är det färdigpluggat för idag. Jag har just lagt på en vårig duk på matbordet för det tyckte jag att tulpanerna som jag fick igår förtjänade. Och nu är det dags för en promenad i det som enligt väderappen ska kännas som -18 trots att termometern visar -9...
 
 
Vi hörs!
 
Maja.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Gott att plugget känns positivt🌱💚

    2018-02-28 | 20:59:43
  • Moa säger:

    Vad härligt med vårig duk och intressant plugg. Trevlig helg bästa Maja!

    2018-03-02 | 15:12:17
  • Mormor säger:

    Duktiga du👍🏼 Oh vad fint du/ni har det i köket🍀🌼☀️

    2018-03-03 | 00:28:55

Kommentera inlägget här: