majjaeriksson

Julen 2018

Kategori: Maja

Ja nu är den redan över, julen. Men att deppa över hur fort den alltid går känns ju lite onödigt och tråkigt. Vi kollar på bilder från den istället.
 
23 december. Ellen och jag fick köttbulleansvaret i år. Vilket ansvar ändå! Men det skötte vi finfint. Uppe i Ellens kök.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Sen packade vi julkassen och åkte till landet för uppesittarkväll. Philip var med också.
(null)
 
Bingo blev det. Eller inte för mig, men Ellen vann en Nyårslott iallafall. 
(null)
 
Och så klädde vi granen.
(null)
 
Och så blev det måndag och julafton. Vilken fin dag det var. Alltså vädermässigt pratar jag nu. Man skulle tagit en promenad.
(null)
 
Vi firade hos farmor och farfar på förmiddagen, åkte hem till oss en sväng emellan och sen ut till landet på kvällen. Och mest äter man ju.
(null)
 
Och här är en smårörig bild på nästan alla mina klappar. Fick som vanligt så himla mycket fint!
(null)
 
På juldagen blev det en promenad. Hem till Philips föräldrar där även hans farbror och bror var. 
(null)
 
Vi åt kalkonmiddag! Och hade ännu en trevlig kväll.
(null)
 
Igår, på annandagen, blev det utflykt. Vi hade fått så många julklappar vi ville testa (stormkök, kåsa, termos, mössa), så vi åkte upp till Tokanäset för att äta lunch vid Vättern.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Nöjda naturmuppar! :D
(null)
 
Och så avslutades julen med en middag på landet, för min del.
(null)
 
För sen rev katten ner granen... Nej jag skoja! Han lattja bara lite med en kotte.
(null)
 
Tack alla fina människor för allt julfint. Det gör vi om om ett år!<3
 
Maja.
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    God jul! Så fint du ser ut att ha haft det!🤗🎅🏼🎄

    2018-12-27 | 16:18:19
  • Mormor säger:

    En härlig jul blev det🎅🏻🤶🏻🎁🎄
    Tack för allt fint jag fick😍

    2018-12-27 | 23:59:45

Kommentera inlägget här: