majjaeriksson

Jobbvecka och sommarprat

Kategori: Maja

Nämen halloj!
 
(Och precis när jag skrev det tultade en ettåring fram och stirrade på mig. Hon räckte fram handen så jag gav henne fingret och gick tillbaka med henne till hennes familj. Hon heter Lova, sa syrran, och är ett år, BARA ett år.)
 
Men nu var det inte det jag skulle skriva om.
 
Tur att helgen var bra för veckan känns lång, tänkte jag skriva. Jag jobbar i Ljungsbro i veckan (minus torsdag) och på huvudbiblioteket i helgen. Nästa vecka blir antagligen desto lugnare och det känns skönt för veckan efter det drar plugget igång igen.
 
(Nu kom ettåringen tillbaka och ville hålla mig i handen igen och hon ville inte släppa fast pappan sa att nu åker vi hem</3)
 
 
Häromdagen pratade sista sommarprataren. Jag har inte lyssnat på alla, men jag har lyssnat på en del. Och kommer nog lyssna på några till. De tre senaste favoriterna är nog...
 
Ingrid Wall - mamma till mördade Kim Wall. Hennes berättelse är självklart oerhört stark och jag häpna(de)s över hur hon har förmågan att prata så bra, eller överhuvudtaget prata, efter allt hon har gått igenom. Starkt prat.
 
Suad Ali - en tjej från Somalia som har växt upp i Linköping och är statsvetare idag. Ännu en person att imponeras av, så cool och redigt med skinn på näsan, inspirerande!
 
Och idag lyssnade jag på Olof Röhlander - mental tränare, författare och föredragshållare. Tänkvärda tanketips och lättsamt om livet.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilket mysigt möte med ettåring👶🏼🤗

    2018-08-21 | 19:33:45
  • Mormor säger:

    Vilken mysig dag på jobbet🧒🏼📗📕🍀🤗

    2018-08-24 | 00:21:29

Kommentera inlägget här: