majjaeriksson

Små kroppar, starka viljor

Kategori: Maja

Halloj på lunchen!
 
Jag kom just hem och pustar nu ut efter en lite pärsig (inget ord kanske) förmiddag.
 
Fast den började lugnt hemma. Jag drack ett glas oboj och åt två avokadoknäckisar. Bredvid fådda tulpaner.
 
Sen for jag till landet med mammas lilla röda bil. Den är så gullig! Och jag tycker att jag passar bra i den. ;)
 
Anledningen var kattvaccination. Ja. Tanken var från början att Philip skulle följa med men han behövde jobba så jag fick klara mig själv. Jag åkte dit i ganska god tid så att jag skulle hinna få in dom i transportburen utan stress. Och det gick. Tillslut. Men lite svettig hann jag allt bli. Kissarna är två olika individer med olika personligheter och Yatzy (grå katt under stol) är betydligt mer avståndstagande och svårflörtad än Kaktus (svart katt i knä). Så vi kom kanske fem minuter sent till veterinären. Fast det gjorde inte så mycket.
 
När det handlar om att åka bil är dock Kaktus den största utmaningen. Väl inne i buren lägger sig Yatzy lugnt och stilla, men Kaktus han gnäller och tjuter och skriker. På hemvägen ställde jag buren i baksätet och efter ett tag hör jag att det rivs och har sig där bak, när jag sedan kikar bakom min axel ser jag till min fasa en lång svart kattnacke. Han lyckades alltså öppna buren i bilen och började gå omkring i baksätet. Gulp. Här fick jag handsvett framme vid ratten. Men hem kom vi och gómat fick de som belöning och sen var vi vänner igen.
 
Sen lämnade jag katter och bil och promenerade hem. Det var ganska behagligt efter att ha varit lite stress-svettigt tidigare.
 
 
 
Och nu är jag alltså hemma i stan igen och ska väl ta mig något till lunch innan jag kör lite eftermiddagsplugg. Imorgon ska jag jobba fyra eftermiddagstimmar och sen blir det semester i några dagar! Klockan 12.55 på torsdag lyfter planet mot Edinburgh så vi ska ta bilen mot Arlanda på morgonkvisten. Ska bli så kul att åka iväg lite och se en ny stad. Kanske hinner jag med ett hejdå till er imorgon kväll när jag har resefeber. Jag siktar på det. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    En Grå och en Svart en självständig ensamvarg och en social gosare🐱

    2018-04-17 | 22:55:43
  • Mormor säger:

    Häftiga katter med egen vilja🐈🐈 men det gick ju bra👍🏼

    2018-04-18 | 23:29:59

Kommentera inlägget här: