majjaeriksson

Min 27:e födelsedag

Kategori: Maja

Hej från helgjobbet!
 
Det är rätt lugnt här idag så jag passar på att blogga lite.
 
Igår fyllde jag år och var ledig från jobb och plugg. En mycket bra kombination. Och Philip var dessutom också ledig. Så vi lekte lördag kan man säga.
 
Jag fick, precis som till påsk, en skattkarta. Den ledde mig ner i källaren och till en växt i en fin kruka! Philip skulle kolla på kvittot vad växten heter, men sen glömde vi bort det. Men jag tycker om den i alla fall. :)<3
 

Sen gjorde jag scones. Man kan ju egentligen önska att bli bjuden på frukost på sängen på sin födelsedag, men jag är bäst på frukost och jag gillar att göra det så det blev ändå bäst så här. ;)

Lagom till lunch åkte vi till landet för att grilla korv med Ellen och Per! Det var så skönt ute och vi premiärspelade kubb också. Kul kul och skönt i solen. Och kladdkaka hade de fixat med.<3

Och sen skedde nog det bästa av allt på hela dagen! Vi hälsade på lammen. Jajemen, det är såna tider nu. Fem stycken lamm finns nu i ladan och flera är på gång. De som fötts hittills har vi döpt till Kaffe, Lakrits, Sot, Peppar och Arthur. Det är ju svårt att fånga de på bild, men jag måste visa er lite ändå.
 
 
 
 
Blåsippor fick jag också se på min födelsedag.
 
Och när vi kom hem vårstädade vi balkongen och tog lite premiär där, både vi och tomaterna.
 
Och på kvällen provade vi ett nytt mycket enkelt och gott recept. Min tjugosjunde födelsedag innehöll alltså mycket som jag tycker mycket om! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Härlig födelsedag !! O vilka fina lamm!

    2018-04-14 | 14:16:19
  • Freja säger:

    Grattis i efterskott Maja! Ser ut som en toppenfödelsedag!🎉🎂🎉

    2018-04-14 | 20:59:50
  • Mormor säger:

    Vilken bra födelsedag det blev🎉💐😍🐑🐑

    2018-04-15 | 18:29:51

Kommentera inlägget här: