majjaeriksson

Kräftor, regnbåge, scones och museum

Kategori: Maja

Nämen tjenare!
 
Bara ett litet dygn har gått sen senaste inlägget och jag har redan en ny rapport att lämna till er. Det är ju kul!
 
Igårkväll strax efter sex satt jag i en liten båt och guppade. Tillsammans med pappa och ett gäng kräftburar.
 
Mamma stod på land och överraskade med mästerliga fotografier, men vyn var ju rätt tacksam. ;)
 
Vi timade in det väldigt bra, för när vi åkte hem till landet kom regnet. Och en dubbel regnbåge på det! :)
 
Imorse halv åtta hämtade pappa mig. Det var dags att kolla om några små liv hade hittat in i burarna.
 
Ingen dundersuccé, men 41 stycken kräftor iallafall. Bättre än inget och mysigt både när vi la i och drog upp. :)
 
Ett par timmar senare bakade jag scones. På bilden ser de torra och tråkiga ut, men de var så goda så goda. Älskar scones!
 
Och nu sitter jag här igen:
 
Efter idag har jag tre museipass kvar denna säsong, som ju är min tredje. Vi får väl se om jag kommer tillbaka till nästa. Det finns flera både för- och nackdelar med det här jobbet.
 
Jag har iallfall hälsat sju personer välkomna så här långt idag och jag hoppas jag ska få en behaglig dag. Målet är att försöka få in lite svår pluggengelska i hjärnan - gärna översatt då... ;)
 
I veckan som kommer väntar lite jobb på stora bibblan i Linkan och såklart plugg och praktisk samt mental förberedelse inför Boråsveckan som kommer därefter.
 
Gó söndag på dig!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Verkligen mästerliga bilder av Lena! 👏🏼 Vilken fotofamilj ni är!😊 Och det såg ju helt fantastiskt mysigt ut dessutom o så scones på det, livet på en pinne!👌🏼

    2017-09-03 | 12:49:45
  • Mormor säger:

    Härligt med kräftor 🦂🦂👍🏼😍

    2017-09-03 | 15:23:03

Kommentera inlägget här: