majjaeriksson

Torsdagkväll på Pilen

Kategori: Maja

Gókväll! Ikväll har vi hållt hårt i könsrollerna här hemma.
 
Philip har stått ute och sett kriminell ut... Nej vars, han har rökt fisk. Som han själv fiskade upp igår.
 
Och jag har bakat bröd! Jag blev så himla nöjd. Mitt brödbakarsjälvförtroende är rätt lågt trots en del erfarenhet nu och det gör att jag blir så otroligt glad när jag lyckas bra med ett bröd. Idag gjorde jag flätat sesambröd. Jag följde nästan receptet, hade bara i några dl grahamsmjöl istället för att bara ta vetemjöl.
 
Tipptopp! Tänk om vi skulle ta å flytta till ett torp ute i skogen och bara göra saker som att fiska och baka bröd... Sådana tankar kan slå mig ibland.
 
Nu ska jag fortsätta i samma anda och sy. ;)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Wow vilket fint bröd!👌🏼

    2017-10-20 | 22:10:53
  • mamma säger:

    Det kanske blir ett liv på landet någon gång! Vilket bröd👏🏽

    2017-10-20 | 23:09:31

Kommentera inlägget här: