majjaeriksson

Stressprickar vs. gófrukostar

Kategori: Maja

Glá fredag!
 
Inte mycket nytta har gjorts denna förmiddag. Eller blommorna är ju vattnade och köket är ju helgfint, men plugget som jag hade kunnat ta tag i har jag inte tagit tag i idag. Men det ordnar sig väl, den där uppgiften ska ju inte vara klar förrän på torsdag och tentan är ju först om sjutton dagar och den där värsta uppgiften som har gett mig stressprickar på handen har jag ju hela oktober på mig att klara av. Så jag hinner ju fixa det, eller hur!?
 
Jag ska jobba 16-20 idag och 11-15 lördag och söndag och ville mest bara kika in för att önska trevlig helg, men nu när jag ändå har börjat bladdra kan jag passa på försöka inspirera till helgens frukostar.
 
Igår åt jag smoothie i skål igen. Fast jag gör det ändå alldeles lagom ofta för att inte tröttna på det, tror jag. Denna gång på blandade frysta bär, en banan, ganska mycket vaniljyoghurt och kanske två centimeter riven ingefära. Toppad med hallon och valnötter. Valnötterna är så viktiga, enligt mig. Fyllde på med ännu fler efter att bilden hade tagits.
 
Idag började Philip sent så vi åt scones. Passade på att helgbruncha idag nu när jag jobbar i helgen liksom. Älskar scones.
 
Nej, dags att måla på ett lager med nagellack till.
 
Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    👍🏾 för mera fest på vardagar.

    2017-10-06 | 19:36:32
  • Freja säger:

    Trevlig helg Maja! 🎉🌷 (såklart du hinner med plugget!)

    2017-10-06 | 20:32:38
  • Faster säger:

    Helgjobb här med!! Heja oss !! Vi får hitta guldkornen i helgen ändå... tror vi är rätt bra på det 😊👍🍁🍂👏

    2017-10-07 | 06:19:46
  • Amanda Jona [FOTOGRAF] säger:

    Mums så goda frukostar!

    2017-10-07 | 08:58:30
    Bloggadress: http://amandajona.se
  • Moa säger:

    Plugga lagom, man måste hinna leva också ;)

    2017-10-08 | 10:33:02

Kommentera inlägget här: