majjaeriksson

Några ord om det senaste

Kategori: Maja

Hej!
 
Lördagkvällen hos Lovisa och Martin blev mycket trevlig. Vi lagade mat tillsammans och sen spelade vi spel. Glada magar och mycket skratt blev det.
 
Söndagen blev en riktig söndag. Vi sov tills vi vaknade. Frukosten blev till brunch. Jag bakade frukostfrallor som inte blev så bra. Och sen besökte vi mormor för att hjälpa henne med mailrelaterat problem. Sen fick vi sällskap på vägen hem.
 
Sen städade vi hemma. Både inne hos oss och i trappuppgången. Och sen blev det söndagmiddag hos Philips föräldrar. Och dagens avslutades sedan med vi-är-inte-på-topp-dryck. Alltså citron- och ingefärsté. Vi har båda haft lite halskänningar, men förhoppningsvis är det inget som blommar ut till något allvarligare.
 
Igår satt jag på Motalabibblan mellan 10 och 15. Först förberedde jag mig inför tenta och sen var det tenta mellan 13 och 15. Det blev kaos. Inte pga mig utan pga av läraren. Två tentor låg nämligen ute och jag började jobba på den som var fel version (förra årets) i kanske femton minuter innan jag upptäckte att det fanns en till och fick mindre stresspanik. Vissa hann aldrig uppfatta detta och lämnade helt enkelt in "fel" tenta. Mycket märklig situation och något som bara inte får hända förstås. Vi alla påverkades nog mer eller mindre av det och förlorade mer eller mindre dyrbar tid. Men men, vi får se vad rättningen visar. Tycker lite synd om läraren också.
Idag har jag jobbat i Johannelund 14-19. Det var rätt lugnt. Jag passade på att "göra" en almanacka för 2018 på personligalmanacka.se. Alltid lika härligt att få hem en tom kalender!
 
Och sen, ganska nyss, kom jag hem till tacotisdag!<3<3<3
 
Resten av veckan blir det mest plugg plugg plugg plugg för en ganska stor uppgift ska vara klar om en vecka och jag tycker inte om den och jag har mycket kvar.... I värsta fall får jag göra om den till januari, men jag ska verkligen försöka få klart något så jag har något att lämna in iallfall....
 
Vi hörs!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Härlig tacotisdag och knasigt tentastrul, heja dig med plugget!! 👏🏼👏🏼

    2017-10-24 | 22:20:44
  • Mormor säger:

    Vilket strul du råkade ut för! Men du fixade det. Du klara nog tentan också🍀😍📚🗒
    Kram💕

    2017-10-24 | 23:10:30

Kommentera inlägget här: