majjaeriksson

GranCan-Grejer

Kategori: Maja

Idag blir det lite materiellt och ytligt här på lille bloggen för jag tänkte visa några saker som jag fick med mig hem från resan OCH visa hur det gick med polaroidkameran.
 
Först ut: Toaskyltar. I nuläget är det lite oklart exakt var (över, på eller bredvid toadörren) och hur vi ska sätta upp dem, men jag tycker att de är fina.
 
Sjal. När jag köpte den, vid stranden i Amadores, var jag inte helt medveten om att den var så stor att hela jag fick plats under den. Jag såg bara mönstret och slog till. Inte helt säker på hur jag ska använda den här hemma, men det ska jag nog lösa på ett bra sätt.
 
Plånbok. Jag har haft en helsvart modell-lite-för-stor så när jag såg denna blommiga och lagom stora i en krimskramsaffär så slog jag till.
 
Ryggsäck. Lite samma sak där. Jag har ju en svart kånken som jag tycker mycket om och har haft både till jobb och skogsutflykt, men jag har alltid varit förbryllad. Hur kunde JAG köpa en SVART? Oförståeligt. Det finns ju så många fina. Kanske blir det lite lättare att släppa nu när jag har en riktig färgbomb till rygga. ;)
 
Och så polaroidbilderna då. Jag köpte ju denna kamera innan resan:
 
Och vi tog 6 stycken bilder under veckan. De flesta blev bra. Ett par blev lite väl ljusa, men jag antar att det är lite polaroidstilen som man inte är riktigt van vid också. Jag är glad att jag köpte kameran - så rolig grej att ha och fin är den där den står borta på stringhyllan. :)
 
Det var dagens inlägg det. Nu ska jag strax fixa mig lite brunchish innan jag åker och jobbar några eftermiddagstimmar. Imorgon är veckans lediga dag för min del och den ska tas till vara på till max och kameran hänger på. :)
 
Hörs då!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilka fynd! Så kul att få reserapporter!😎🏖

    2017-05-10 | 19:33:38

Kommentera inlägget här: