majjaeriksson

För två veckor sedan

Kategori: Maja

Hej!
 
Det är grått och det är regnigt. Det var det inte för två veckor sedan. Inte där jag var iallafall.
 
Det var onsdagen den tredje maj och jag och Philip var på Gran Canaria och det var dags för utflykt.
 
Vi tog bussen till Playa del Ingles. Där jag började med en isglass.
 
Solsängarna och parasollen var orangea(hur skriver man detta ord???). Snyggt mot den blå himlen.
 
Flera kvinnor gick runt och erbjöd massage. Familjen bredvid oss tackade ja och även deras fyra månader gamla bebis fick sig en omgång. Det var det gulligaste jag har sett så jag smygfotade.
 
När det var lunchdags åt vi lunch.
 
Räk- och avokadopasta för min del. Den var god. Lite liten portion för en storätare som jag, men för lunch räckte det nog bra ändå.
 
När vi kände oss nöjda på stranden började vi promenera.
 
Nu ska jag bjuda på mig själv...
...
...
...
 
Japp. Tur att en av oss är lite cool iallafall. ;)
 
Och vi gick. Och vi gick. och vi gick. Moa och jag var ju på Gran Canaria 2014 och då hade jag för mig att jag visste att man kunde promenera från Playa del Ingles till Maspalomas. Så det gjorde vi. Vi gick. Och vi gick. Det kan ha varit lite längre än jag trodde. Vi gick.
 
Vi såg mäktiga sanddyner. Och en del nudister...
 
Jag tror att jag hade njutit lite mer av vyerna (alltså syftar på stranddyner och dylikt nu...) om jag inte hade blivit så jäkla kissnödig. Alltså fruktansvärt rekord-kissig. Och det var så långt till Maspalomas. Så jäkla långt. Men vi kom fram och Philip fick offra sig och köpa en drink så att jag kunde få kissa på ställets toa. ;)
 
Sen promenerade vi upp mot själva byn för att försöka hitta en buss hem. Vyn var helt okej här med.
 
Att hitta buss gick sämre... Det fick bli taxi.
 
En fin dag var det för två veckor sedan och det ska det nog bli idag med. Trots regn.
 
Hörs imorgon! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Fy tjyvingen så härligt!😎🍹

    2017-05-17 | 13:28:15

Kommentera inlägget här: