majjaeriksson

Tankelista

Kategori: Maja

Listor är ju underbart. Varför är det så skönt att punkta upp diverse saker? Antar att det grundar sig i ett kontrollbehov. Igår var det en vårlista och idag blir det en tankelista. Jag tror jag tänker ganska mycket. Och det är nog nyttigt att få ur sig det, så jag tänkte dela med mig av lite tankar. Kanske inte allt som ryms där uppe, men det mesta. ;) Det som snurrar mest precis just nu. Utan inbördes ordning.
 
- Hur kort ska jag klippa mig när jag klipper mig nästa gång?
 
- Hur ska vi ta oss till Arlanda när vi ska resa i april/maj? Vi åker nämligen på morgonen och kommer hem på kvällen. Ska vi sova där i närheten? Åka tåg, buss, bil? Mellanlanda i Nyköping? Efter att ha pratat med min resesambo igår så kom vi nog fram till bil ändå.
 
- Var kan jag få tag i en "handväska" jag kan tycka om. Min älskade väska är så sliten, jag måste ha en ny. Kraven: kameran ska få plats och den ska inte vara i svart/brunt skinn/läder som alla jäkla väskor verkar vara.
 
 
- Vad ska vi handla ikväll?
 
- Undra hur det blir med allt i höst?
 
- Vad är den magiska bönan för magisk växt?
 
 
- Tur att jag inte är pank och har massa räkningar i en hög. (Det har skett någon miss med min lön, jag får den i slutet av veckan)
 
- Önskar jag mig något i födelsedagspresent?
 
- Hur ska jag planera min sommar? Hur kommer min sommar bli? Jag kommer, som tidigare, jobba både på bibblan och museet och jag vill ju såklart vara lite sommarledig också. Det är dock klurigt att veta hur mycket ledig jag vill vara, när jag inte vet hur hösten ser ut. Det kanske låter ångestfyllt, men jag ser faktiskt mycket fram emot att få två förslag på schema och skriva in "museum", "bibliotek", "ledigt" och mer konkreta planerade roligiheter på sommarens dagar. Det är väl kontrollbehovet igen.
 
 
- Tänker jag bara på mig själv?
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Skönt att höra att det inte bara är uppe i mitt huvud som det snurrar tankar, stora och små! Bra med listor o bra när man kan pricka av och låta den tanken flyga ur knoppen...🕊

    2017-03-01 | 10:52:17
  • Mormor säger:

    Skönt med listor! Ger trygghet👍🏼
    Du verkar ju ändå ha full koll.
    LYCKA till med vår och sommar🌿🌱🌷💕💕

    2017-03-01 | 22:05:14
  • Mamma säger:

    Härliga funderingar stora och små- sommaren? bönan?
    Jag är också nyfiken!!

    2017-03-01 | 22:19:01

Kommentera inlägget här: