majjaeriksson

Plantera mera!

Kategori: Maja

Tjenare!
 
Lördagen har rullat på mysigt här hos mig. Den började med äppelscones och nu ligger jag platt efter att ha diskat för en stund sedan. Och någonstans däremellan försökte jag använda mina gröna fingrar.
 
Det rangliga palettbladet fick flytta till större kruka i hopp om att den ska växa lite på bredden också.
 
Jag har också fixat så att vi förhoppningsvis kan smaka på smörgåskrasse om 10 dagar.
 
Och den magiska bönan har fått flytta till en riktig kruka.
 
Och så blev det lite mer (förhoppningsvis) ätbart.
 
På tal om ätbart - dags att woka lördagsmiddag!
 
Maja.

Kommentarer

  • Frej säger:

    Så mysigt att odla lite! Palettbladstips: knipsa av den så "breddar" den sig! Om man knipsar topparna på den så växer det ut nya grenar och så blir den tjock o frodig, sätt skotten i vatten och plantera när dom fått rötter och snart har du huset fullt av palettblad! 👍🏼🌱😆

    2017-03-04 | 21:45:55
  • Mamma säger:

    Pigg och kreativ🌱🌱

    2017-03-04 | 22:34:01

Kommentera inlägget här: