majjaeriksson

Sol, gott, promenad och polaroider

Kategori: Maja

Hej!
 
Hoppas att du har haft en fin nationaldag. Det har jag. Skulle alltid vilja vara ledig. Nästan.
 
Älskar smoothie i skål och min nya skål.
 
Efter tvätt, frukost och dusch och chill promenerade Philip och jag iväg. Först till stan en sväng. Där köpte vi en doppresent. Sen längs kanalen till Mallboden. Där åt vi Tarte flambée. Som en tunn pizza. Gott!
 
I stan fick vi en flagga som vajade bak på ryggsäcken hela promenaden och här vajar mitt fina sällskap med den.
 
Jag hade polaroidkameran med mig och tog en fin där när vi satt och åt.
 
Sen promenerade vi vidare. Hela vägen till Sonnorp. Promenadmedalj till oss idag alltså och nu har jag en blåsa på hälen.
 
Bus låg och njöt så fint i solen så det blev en polaroidbild till. Även den mycket lyckad!
 
Vi var i Sonnorp för att fira att Ellens Per har tagit examen och för att önska honom lycka till på nya äventyr och så. Kräftor och paj och jättegott var det!
 
Vid kanske nio fick vi skjuts hem, som tur var, för att promenera hem var vi inte så sugna på.
 
Nu ska jag hämta tvätt i källarn och sen blir det nog liten läsning innan jag slocknar för idag. Om jag orkar.
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Åhhh vilken härlig nationaldag 🇸🇪

    2017-06-07 | 06:30:34

Kommentera inlägget här: