majjaeriksson

Dagens, kvällens och morgondagens

Kategori: Maja

Hej!
 
Eftersom att jag inte är riktigt vuxen (;)) så blir det ingen flera-veckor-i-rad-semester för min del. Jag kommer jobba ibland och vara ledig ibland. Imorgon är jag ledig och idag har jag varit ledig. Jag har inte dragit i några särskilt stora växlar direkt (kan man säga så?), men blogga är ju mysigt, så jag tänkte köra på några enkla "dagens".
 
Dagens frukost. Om du vill får du vara trött på mina smoothieskålar och tékoppar.
 
Dagens växt. Den där magiska bönan från TGR var alltså magisk. Den tar snart över hela köket och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den snart.
 
Dagens väder. Regn regn regn regn regn. Regn.
 
Dagens lilla göra-om-hemma-pyssel. Före:
 
Efter:
 
Dagens syssla. Om jag får skryta lite så har jag faktiskt gjort några fler saker som skulle kunna platsa under den här rubriken idag, men det är endast dammsugningen som fastnat på bild.
 
Dagens bok. Jag har läst ut en bok och sen har jag börjat med den ni ser nedan. Hoppas den är bra. Ett bokinlägg kommer i slutet av månaden. :)
 
Nu närmar sig klockan 18 och då tycker jag att det är kväll så varför inte köra några kvällens?
 
Kvällens middag blir ugnspannkaka med bacon i och lingonsylt och rivna morötter till.
Kvällens förflyttning blir med bil hela vägen till Nyköping för...
 
... Morgondagens plan är nämligen att jag, Ellen och pappa ska hänga med Vera när båda hennes föräldrar jobbar. Det ska bli mysigt det. Jag slänger nog in en rapport imorgon kväll om hur vi alla skötte oss. ;)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Snyggt"efter" 👍🏼
    Bra dag och vilken bra morgondag det blir😀😍

    2017-06-12 | 22:39:35
  • Mormor säger:

    Fint"efter"👍🏼
    Bra dag och vilken bra dag det blir i morgon😀😍

    2017-06-12 | 22:44:27
  • Mamma säger:

    Du och bönan, två magiska🌱🌱

    2017-06-12 | 23:36:07

Kommentera inlägget här: