majjaeriksson

Mitt i naturen

Kategori: Maja

Hej!
 
Jag är ledig måndag och tisdag efter att ha jobbat i helgen - skönt!
 
Idag har Philip också varit ledig så vi passade på att ta en fiskeutflykt. Det var faktiskt ett tag sen nu.
 
Vi drog till Karlsby och "Sumpis".
 
Och vi hann bara gå några få meter från bilen innan den första riktiga naturupplevelsen drabbade oss. En orm som käkade groda! Inget man ser varje dag direkt. Först ville jag rädda grodan, men det hade kanske kunnat sluta olyckligt för alla inblandade så vi lät naturen ha sin gång. Jag undrar hur länge ormen är mätt nu?
 
Sen fiskades det helt enkelt. Inspirerad av ormen siktade jag på att fixa kvällens middag, men det blev tyvärr inte så. Nedan ser ni min största fångst, som nu glatt simmar vidare i sjön.
 
 
 
Lunch! Té, äggmacka och singoallakex.
 
 
Jag lyckades trampa ner i värsta vattenfyllda hålet. Inte kul alls. Efter att ha sett ormen tidigare så såg jag också framför mig hur det slingrade i en hel ormfamilj i stöveln när jag kände hur den vattenfylldes där under marken, men som tur var så var det endast vatten som kom ut när jag vände upp och ner på'n.
 
För Philip gick det lite bättre. Han drog upp bjässen nedan! Tyvärr var inte vågen med, men han gissade på cirka 3 kilo. Så precis som vanligt blev det 1-1 - Jag fick flest, Philip fick störst.
 
Nu är vi hemma sen ett tag tillbaka och man är lite så där skönt trött efter en dag ute. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Gäddpate'?😀

    2017-07-03 | 22:45:04

Kommentera inlägget här: