majjaeriksson

Det är dom små sakerna som gör det

Kategori: Maja

Visst är det klyschigt men sant? Ibland drabbas jag av känslor och tankar som typ vad gör jag?/tar jag vara på tiden?/vad har jag egentligen gjort i sommar?osvosvosv. 
 
Det är dumma tankar egentligen och det handlar väl mycket om förväntningarna på sommaren som man ska och vill ta vara på. När tankarna kommer måste jag stanna upp och inse att det faktiskt är dom små sakerna som gör det.
 
Nu imorse scrollade jag igenom kameraalbumet på mobilen och insåg att den är ganska välfylld med fina små minnen bara från juli.
 
2 juli - Philip kom till museet före stängning och bjöd mig på en glass
 
5 juli - en fin cykeltur på kvällen
 
8 juli - när jag var på möhippa sov vi i den här fina paviljongen.
 
10 juli - kvällspromenad och blomplockning.
 
13 juli - jag/vi fick kantareller av Philips föräldrar och jag gjorde därför en himla god macka.
 
13 juli - samma kväll blev det en fin promenad i Staffanstorp.
 
15 juli - god sommarlunch mot en bodvägg på landet.
 
15 juli - samma kväll blev det ett kvällsdopp.
 
17 juli - kvällspromenad och glass.
 
Det är verkligen dom små sakerna som gör det. Jag måste bara bli bättre på att stanna upp. Där och då och senare när dumma tankar kommer.
 
Idag har jag en plan. Jag ska hämta lillasyster på hennes jobb i eftermiddag. Så det blir en liten roadtrip och så ska jag passa på att andas lite Ombergluft.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Tycker att du är en hejare på att njuta av sommaren Maja! Bara fortsätt!😎☀️🍦🌸

    2017-07-19 | 10:47:10
  • Mormor säger:

    Finns ingen!! som är sååå bra på att ta vara på de fina stunderna som du... och Philip👍🏼👍🏼

    2017-07-19 | 18:57:07
  • Faster säger:

    Du är så klok Maja🙏Nu njuter vi av de små stunderna.... de finns överallt 💕

    2017-07-20 | 06:07:30

Kommentera inlägget här: