majjaeriksson

Vi låtsas att det fortfarande är söndag

Kategori: Maja

Jag hann med en del igår efter att jag hade ätit frukost, lekt med mandalas och bloggat så vi hänger kvar lite i söndgasmoodet tycker jag.
 
Jag gav mig ut. Kanske var det fyra minusgrader. Jag är helt säker på att det var strålande solsken iallafall. Jag gick igenom en ganska öde söndagsstad och över en bro.
 
Och till Återvinningen. När jag steg in genom dörren tänkte jag för mig själv att vill du ha något, så köp det. Man kan inte vara snål varje dag.
 
Jag fick med mig två saker hem. Ett fat och en duk.
 
Jag och mina fynd gick ut i solen. Över bron.
 
Och hem. Kanske inspirerad av mina fynd, eller bara för att min favoritfärg är grön, blev lunchen min också ganska grön. Hade köpt med mig en Subway-macka hem. Unnar-söndag.
 
Jag hängde hemma. Solen gick ner.
 
Jag läste bok. Läsåret 2017 har börjat riktigt bra för min del. Jag är redan inne på fjärde boken! När jag har läst fem böcker tänkte jag visa dem för er. Men nu kanske det dröjer månader bara för att jag skrev det. ;)
 
Någon gång gav jag mig ut igen. På en liten cykeltur till närmaste affär för att köpa lite färdgodis...
 
... jag skulle nämligen åka tur och retur till Askersund för att skjutsa lillasyster. Och jag hade tur! Precis när jag skulle till och åka så kom Philip hem och han erbjöd sig att följa med! Inte nog med det - han hade med sig ett fotbad!
 
Så när vi kom hem kanske nio mil senare så avslutade vi dagen med fotbad och soffa. :)
 
Slut på helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Vilken fin söndag och vilken fantastisk storasyster!!

    2017-01-16 | 22:51:40
  • Freja säger:

    Sicken finfin söndag! Och härliga fynd! :)

    2017-01-17 | 19:50:54
  • Mormor säger:

    Vilken fin söndag!
    Dina inköp var ju riktigt fina👍🏼

    2017-01-17 | 21:31:35

Kommentera inlägget här: