majjaeriksson

Veckans inredningsbild

Kategori: Maja

Låt oss kicka igång med del 1 av 52 av En-inredningsbild-varje-vecka-utmaningen! Jag börjar med att visa hur en av två av lägenhetens stringhyllor ser ut just nu, för på den står inte mindre än fem julklappar!

Jag har upptäckt att jag gillar att färgmatcha, vilket ni säkert kommer se på många bilder i denna "serie", och kanske även ana på denna bild. Tanken var att hålla det lite orange/gult här på stringhyllan i vardagsrummet, men sen är det såklart bara charmigt med lite spret, tycker jag.

Högst upp, från vänster:

Tre tidskriftssamlare från IKEA. Märkte dock efter jag hade köpt dem att de var lite mindre än A4 så så mycket tidskrifter eller papper får inte plats där i... De innehåller därför diverse annat.

Ett broderi, skapat av min mamma, som föreställer Pippi städar. På ett ministaffli från TGR. 

En plåttavla med budskapet "Less war, more icecream", från en affär i Nyköping. Jag är i allmänhet emot att ha klyschiga ord på väggarna, men ska man låta ett enda citat pryda ens hem så tycker jag att man ska ha just detta.

En flugfiskemugg. Denna är föga överraskande Philips. Köpt på shopen på Aquaria i Stockholm när vi var där i oktober.

Fiske-VHS. Gratis från Återvinningen. Även denna hemburen på Philips initiativ såklart.

 

Hylla två, från vänster:

Liten playmobil-kamera. Denna är från min barndom och har hamnat hos oss efter att vi var Motalabron på en maskerad (fråga inte) och hade den som "tull"-kamera.

Apelsinväska från TGR. Har jag sagt att TGR är min favoritbutik? Skulle kunna köpa allt där. Så mycket gulligt och roligt. Och billigt!

Kopp med fat. Gefle Polka. Jag fick två sådana i julklapp av mamma, som hade köpt dom på loppis.

Tintin och Milou i plast. Dessa är Philips.

Fishermans friend plåtask. Minns inte varifrån och varför just nu.

Kakelplatta från Lissabon. Det finaste med den staden var helt klart att så många fasader var kaklade. Jag köpte med mig tre kakelplattor när vi var där i april och en står här.

Liten grön plast-tv som jag/vi har fått av Philips mamma som hade hittat den någon gång någonstans tror jag.

Dominospel som jag fick av Philip.

 

Hylla tre, från vänster:

Bok - 1001 filmer du måste se innan du dör. Denna är Philips. Jag har nog inte sett många av filmerna i boken, men Philip har helt klart bättrat på mitt film-cv de senaste snart tre åren.

Kortleksask. Asken är dock tom just nu. Har kommit med från Sonnorp någon gång tror jag.

En bild på mig som vårskuttar i IKEA-ram för nio kronor.

Doftljus från Philip till mig.

Pennkopp tapetserad av min moster.

Kattmugg gjord av Peter Gustavsson - konsthantverkare i Örebro. Den fick jag av kusinerna i julklapp. Får se om jag vågar dricka ur den, annars står den bra där tycker jag.

Äppelburk i plåt. Den fick jag av Philip i julklapp - fylld till bredden, och höjden, med massa fint/gott (bland annat tidigare nämnda doftljus).

 

Det var värst vad mycket jag har klämt in i hyllan insåg jag nu när jag skrev ihop allt. Och just det, som kronan på verket - en ljusslinga såklart! Ljusslingor är en viktig inredningsdetalj i mina ögon. :)

Det här var kul! Hoppas att du också tyckte det? Nästa vecka visar jag något annat som finns här hemma. Stort eller smått.

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    ❤stringhyllor❤ Och en sån fin sådan du har! Roligt med detaljbeskrivning av allt fint i! Inspirerande tycker jag!🎈

    2017-01-07 | 13:04:52
  • Faster säger:

    Åh va massa fina saker !!

    2017-01-09 | 19:15:57
  • Faster säger:

    Åh va massa fina saker !!

    2017-01-09 | 19:15:59
  • Mormor säger:

    Finfin hylla med finfina grejer👍🏼

    2017-01-10 | 00:07:17

Kommentera inlägget här: