majjaeriksson

Kanske från halv nio till nästan tre

Kategori: Maja

Hej!
 
Rubriken syftar till tidpunkterna då jag/vi nog ungefär var uppe ur sängen igår. Precis som jag nämnde i senaste inlägget blev lördagen fullspäckad. En lång och härlig dag tack vare hela två aktiviteter.
 
Vid strax efter nio lämnade vi hemmet vårt. Det var ju strålande utflyktsväder.
 
Så där så det glittrade och glimmade riktigt ordentligt.
 
Och då passar det ju fint att sitta på en liten sjö.
 
Viktigt att ha någon slags proviant med sig dock.
 
Fisketävlingen slutade lika - jag fick flest firrar (7 st mot 6) och Philip fick en liiiiten större än mina. Så varsin kategori vann vi.
 
Runt lunchtid samlade vi material till att göra upp en eld.
 
Vi kämpade med att få igång en eld på isen ett tag, men fick inte riktigt till det så vi började om på land. Då gick det bättre! Vi kunde få flamberad körv om vi ville, men försökte nöja oss med grillad. Jag och [email protected] alltså.
 
Här var klockan halv tre och vi började känna att det var dags att packa ihop snart.
 
Och så ett tidshopp för jag tog inga bilder när vi åkte bil, dushade eller åkte tåg. Men väl hos Jimmy och Beatrice i Norrköping. Vi var inbjudna på middag...
 
... och brädspel. Det blev en riktigt lyckad kväll med god mat, gott sällskap, roliga spel och mycket skratt.
 
Vi tog tåget hem efter ett och var därför i säng så sent som nästan tre. En riktig panglördag allt som allt!
 
Söndagen ligger nu blank framför mig och det känns rätt fint det med. Än så länge har jag planerat att äta ganska mycket och god frukost och nu kurrar det faktiskt i magen.
 
Hoppas att även din helg varit/är till belåtenhet. Vi hörs!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Vilken HÄRLIG dag💚❤️

    2017-01-22 | 11:19:40
  • mormor säger:

    Håller med din mor!! Kram

    2017-01-22 | 13:04:03
  • Freja säger:

    Pimpel o fest! Så himla bra!👍🏼

    2017-01-27 | 14:55:22

Kommentera inlägget här: