majjaeriksson

Lördagsgoset

Kategori: Maja

Gó kväll!
 
När jag skriver detta är det lördag och kväll. Klockan är 20.40. Jag ligger i sängen med datorn framför mig. Och mobilen. På mobilen spelas melodifestivalen och på datorn bloggar jag. Philip och Jimmy ser på wrestling i "Philips rum". Jag kan inte för fem öre förstå det intresset alltså. Så det struntar vi.
 
En riktig goslördag har det varit och är det. Jag kommer snart läsa ut en bok här i sängen. En bok jag tycker är rätt fin. En bok jag berättar mer om framöver ni vet, när jag har samlat på mig några igen.
 
Lite tidigare idag åt jag lunch. Avokadoknäckisar och oboy. Bredvid tulpaner.
 
Tulpanerna köpte jag när vi tog en promenad före lunch. Jag köpte läsk, godis och tulpaner. Är det lördag så är det. Och är världen grå så behöver man.
 
Och ännu lite tidigare gjorde jag lördagsfrukost. Det är ett intresse som jag har lättare att förstå mig på. ;) Jag kan dock inte förstå hur jag låter Philip ha en så fin burk fylld med kaffe och instängd i skafferiet. Synd ju.
 
Fast efter frukosten var det inte synd om någon av oss.
 
Nej, nu ska jag gosa vidare. Jag har ju faktiskt tjugosex sidor kvar i boken. Och tre godisar kvar i skålen.
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Låter som en helt OK lördag trots vädret👍🏼💕

    2017-02-05 | 00:27:46
  • Freja säger:

    Jag säger bara en sak: ta fram kaffeburken ur skafferiet! 😍

    2017-02-05 | 21:59:28
  • Mamma säger:

    Du är värd tulpaner ALLA dagar🌷

    2017-02-05 | 22:44:28

Kommentera inlägget här: