majjaeriksson

Hej februari!

Kategori: Maja

Och så var det febrauri. Det är värst vad det tuffar på. Det känns som att jag bara jobbar och åker tåg och samtidigt som jag längtar efter någon slags lite längre ledighet så är det med blandade känslor för jag vet inte hur sommaren kommer bli. Jag vet inte om jag har noll, ett eller två jobb i juni. Så jag jobbar på. Det går bra. Och jag trivs. Och jag är tacksam. Och jag är här och nu. Mest. Fast jag tänkte göra ett undantag nu. Och kika tillbaka på fem februarimånader, 2012-2016.
 
Från februari 2012 valde jag bilden nedan. Jag gick på folkis i Nässjö och tycker att denna bild var rätt folkhögskolig. Haha.
 
Från februari 2013 väljer jag en solig vinterbild på Caputte. Världens goaste häst som är saknad.
 
Från februari 2014 är nog bilden nedan min favorit. Det här var också månaden då jag träffade Philip, så i bloggen läser jag små söta meningar som:
 
- "Han är ingen témänniska själv så han hade googlat vilken tésmak som passade bäst till honung."
 
---
 
- "Det är när vi ser på filmen Alien och han frågar "Har du varit i rymden?""
 
---
 
"Igår låg det en liten känsla av höst över Sonnorp. Men det gör inget, för det är vår i hjärtat idag och vår i kalendern imorgon."
 
 
Och året efter, 2015, firade vi Alla Hjärtans Dag i Sjöbo-Knäppan.<3
 
Och vad vore bloggen utan lite pyssel? Från februari 2016 vill jag minnas luftballongerna jag virkade till Vera som vi inte ens hade träffat än då.
 
Ja, nog tuffar livet på alltid. Och fint är det ju.
 
Nu ska jag tuffa vidare och ladda för jobb 13-20!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken fin tillbakablick! Lite nostalgi mår man väl ändå bra av!☺️

    2017-02-01 | 20:08:44
  • Mamma säger:

    Härliga tillbakablickar. Caputte var speciell💚

    2017-02-01 | 22:39:16
  • Mormor säger:

    Härligt med alla fina minnen😘😍

    2017-02-02 | 23:35:58

Kommentera inlägget här: