majjaeriksson

Lite minus och lite plus

Kategori: Maja

Halloj!
 
Tentan igår gick dåligt. Jag gick upp tidigt så att jag kunde sätta igång med plugget klockan 8 och hela dagen och en bra bit in på kvällen plågades jag av tentan. Den var så himla svår. Verkligen orimligt svår. Jag hörde mig för i pluggets facebookgrupp imorse och klassisarna höll med mig, vilket ju känns skönt ändå. Men låt oss glömma tentan nu.
 
Igår gjorde Philip följande smarta uttalande Ska vi göra ett litet julbord ikväll? Det tyckte jag. Så det gjorde vi. Bra idé och bra genomförande måste jag säga. :)
 
Idag har jag varit helt ledig och det har varit skönt. Jag vaknade med filmstjärnehår imorse. Bara det liksom.
 
Och så gjorde jag smoothiefrukost.
 
Och så tog jag en långpromenad till Varamon. 5,7 kilomter blev det och 1 timme och 13 minuter var jag ute. Välbehövligt.
 
 
Men också skönt att komma in sen. Jag hade tänkt fixa de sista julklapparna idag, men efter promenaden kände jag inte för att gå ut igen. Så skönt när man bara kan göra som man känner. Så jag har hängt här hemma helt enkelt. En hel del chill på sofflocket har det blivit, men också lite nytta som nybäddning av säng, diskning av disk och så har jag tagit det där steget. Jag har sagt hej då. Till ekarna. Jag har länge förstått att det är något jag måste göra, men jag har skjutit upp det. Men idag tog jag alltså steget. Nästa höst ska jag plocka nya ekollon och då tror jag att jag aldrig ska plantera dem i jord utan låta de stå i vatten. Ja, så får det nog bli.
 
 
Ja, det var väl min lilla rapport från livet just nu.
 
Vi hörs!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Ekar fäller sina löv🍂🍁

    2017-12-19 | 22:53:49
  • Mormor säger:

    Bra att du lämnade tentan för en stund! Du är klok du👍🏼
    Vilken härlig promenad du gjorde😉 och vilket fint julbord🍽

    2017-12-19 | 23:09:46
  • Freja säger:

    Heja dig med tentan och så mysigt med promenad och julbord! 🎄👌🏼

    2017-12-20 | 12:44:22
  • Faster säger:

    Åh vilket härligt julbord! Åh du... jag har också sagt adjö till min ek... o håller med dig... vi tar nya tag👍

    2017-12-20 | 17:54:07
  • Moa säger:

    Vad sorgligt med ekarna, bättre lycka nästa gång :)

    2017-12-21 | 14:31:18

Kommentera inlägget här: