majjaeriksson

Låt mig carpa diem!

Kategori: Maja

Hej från Ljungsbro bibliotek! *vinkar*
 
Om en timme tar jag fyra dagar ledigt. Skönt. Jag ska verkligen försöka att stanna upp. Jag är rätt dålig på det faktiskt. Det är bråttom vidare och finns det något som ska göras så vill jag göra det nu. På en gång. Jag önskar att jag var mer chill på så vis. Att jag var bättre på att ta det lugnt. Vila i nuet. Inte oroa sig över att julaftonen inte ska bli världens bästa dag för alla släktingar och inblandade. Till exempel. Jag vill bara sitta vid en brasa. Kolla in i den. Och vara nöjd och i absolut ro där. I mer än fem minuter. Kanske får det bli lite av en utmaning till nästa år?
 
Vad var det nu som väckte dessa tankar? Jo, jag slösurfar lite på adlibris för att det är en bra jobbsurfarsida och för jag ju är på jakt efter boktips. Och vad får jag se då? Jo, ordet mellandagsrea...
 
 
SERIÖST!? DET HAR INTE ENS VARIT JULAFTON! KAN DE TA OCH LUGNA SIG NÅGRA HEKTO? VAD HÄNDE MED JULEFRIDEN?
 
Okej, nu brusade jag faktiskt upp på riktigt. Men jag menar, det är ju inte underligt att man är så dålig på att vara här och nu när samhället ser ut på det där viset! 
 
Det var bara det jag ville ha sagt idag.
 
Må julefriden vara mer er.<3
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Härligt med ledig tid👍🏼
    Vi ses på söndag och tar det riktigt lugnt tills dess och även då😉
    🎄🎅💝

    2017-12-22 | 19:33:24
  • Moa säger:

    Hoppas du får en underbar julledighet bästa Maja! Sitt länge och kolla in i brasan, det behövs!✨⭐️✨ och håller med om att det mesta går för fort, man får blåsa upp en mental såpbubbla att leva i ibland för att inte dras med i stressen😅

    2017-12-23 | 12:41:12

Kommentera inlägget här: