majjaeriksson

En liten fredagslista

Kategori: Maja

Hej! Dagens inlägg får bli en liten fredagslista.
 
Dagens humör: Lite segtrött sådär, men samtidigt fredagspositiv.
 
På väg mot tåget i soluppgången imorse.
 
Dagens fundering: Schack? Kan gemene man spela schack? Eller hur ser statistiken ut ungefär? Jag kan inte och jag undrar hur många vi är? Kan de flesta vuxna schackreglerna?
 
Dagens gulligaste: 10-åringen som la upp en hel bunt med tjocka böcker på disken och frågade om reservationer och bad mig söka på titlar och sa, med en lätt läspning, när jag lånade ut böckerna till honom: "Hoppas inte jag läser ut det här innan jullovet för då har jag stora problem" Och: "jag läser i oändliga mängder".
 
Idag jobbar jag på biblioteket i Linghem 10-16.
 
Dagens önskan: Lite vitt på marken. Kom igen! Bara lite? Snälla?
 
Dagens att se fram emot: Komma hem, dricka julmust, se På spåret.
 
Bokkonst här på bibblan.
 
Dagens idé: Man kanske skulle göra sig något litet bokkonstverk igen (jag har testat tidigare)? Kanske någon figur att hänga i granen?

Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Kan inte spela schack😒 Säkert för sent att lära mig, så det får gå ändå😉

    2017-12-09 | 01:01:48

Kommentera inlägget här: