majjaeriksson

På besök i 1800-talet

Kategori: Maja

God förmiddag!
 
När Ellen och jag hade födelsedagskalas tillsammans i våras så fick vi en dag med Vera och ett besök i 1800-talet av familjen Vieweg. Och igår var det dags.
 
Vi vaknade upp i Nyköping och så åkte vi till Södertälje. Till Torekällberget. Upp på ett berg alltså. Med utsikt över Södertälje.
 
Området var uppdelat i Landet och Staden. På landet fanns det djur, såklart.
 
Som man fick lära sig intressanta fakta om.
 
Och i staden fanns det olika byggnader som man fick kika in i.
 
Jag kände att jag ville ha ett grönt hus och rosa pelargoner när jag såg detta.
 
En fotografs ateljé.
 
Vera tyckte nog att det roligaste var att plocka med grus och stenar. ;P
 
Jag tyckte att blomsterverandan var himla fin!
 
Och handelsboden!
 
Trött och nöjd, efter en rolig dag.
 
Och vi fick karameller efter att ha lämnat in enkätundersökning om stället.
 
Tack för en mysig utflykt!<3
 
Idag är det fredag och även idag verkar jag ha mysiga saker framför mig... :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken toppenfin dag i toppenfint sällskap!😊

    2017-08-11 | 18:43:08
  • Mormor säger:

    Vilken fin present🎁😀

    2017-08-11 | 18:54:26
  • Lisa säger:

    Tack själv! Det var mysigt 😊

    2017-08-11 | 20:28:47

Kommentera inlägget här: