majjaeriksson

Hallonlördag

Kategori: Maja

Hej!
 
Strax efter klockan nio igår morse gasade jag iväg mot Hästholmen. Där hämtade jag upp min fina vän Moa som jag nu delar landskap med igen!!!<3
 
Vi åkte lite lite norrut, till Heda. Där det fanns självplock av hallon. Många såna där vita "växthustunnlar" var det och vi behövde inte ta många steg för att plocka så mycket hallon vi ville ha.
 
 
Vår skörd!
 
Efter plocket åkte vi till Omberg där det blev lunch precis vid vattnet. Vi hade sån oerhörd tur med vädret och allt blev så mysigt och lyckat. Stort tack Moa!
 
Lite senare var jag hemma igen och det blev lite kalasmiddag för Philips mamma och morfar som hade fyllt år/fyllde år. Självklart fick Marie en liten bytta med hallon.
 
När vi satt på pizzerian där kalasmiddagen ägde rum hände dock gårdagens mindre roliga händelse. Philips telefon ringde och det var våran vaktmästare. En granne hade upptäckt en läcka i källarn och tydligen kom det från vårat kök. Så när vi kom hem hängde vaktmästarn under vår diskfyllda diskho och kort där efter kom en rörmokare och fixade felet. Tur i otruen ändå! Och bra service på lördagen. :)
 
Och kvällen kunde sluta i sann lördagsmysanda med spel och självklart hallon som snacks!
 
Bra lördag!
 
Idag sitter jag på museet och det känns återigen helt okej denna gråa söndag. När museidagen är slut ska jag hem och baka hallonmuffins.
 
Imorgon börjar plugget. Med en chatt på eftermiddagen. ;) Är det på distans så är det! Återkommer med en rapport om detta, lovar.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken superhärlig utflykt!😎👍🏼

    2017-08-27 | 12:48:57
  • Mamma säger:

    Fin hallondag❤️

    2017-08-27 | 13:49:55

Kommentera inlägget här: