majjaeriksson

Påsken fortsätter

Kategori: Maja

Hej! Vilka härliga påskdagar det har varit, jag önskar att det kunde vara påskledigt lite till... Och det är just vad det är det! Jag är nämligen ledig idag också för att sedan jobba tio dagar i streck för att sedan åka till Gran Canaria. Woho, det närmar sig med stormsteg nu! Meeen, låt oss nu ta det lite lugnt och kika på gårdagen.
 
Som jag skrev igår frukoststökade Philip i köket och när jag kom dit sa han det blir utflyktsfrukost! Det gjorde mig glad för jag hade sagt att jag var utflyktssugen.
 
Så vi tog bilen till Varamon.
 
Vättern låg spegelblank så vi passade på att spegla oss.
 
Vi promenerade tills vi hittade en perfekt frukost/brunchplats. Inte varje dag man äter med en sån vy.
 
Sen promenerade vi vidare bort till Kärsbyån.
 
Där vi körde två barkbåtsrace. Philip fixade en med "mast och hela köret"...
 
... och vann två av två matcher...
 
På tillbakavägen såg jag en harr! Det kändes extra bra efter att vi hade mött en gubbe som på Philips har-ni-sett-någon-fisk-fråga svarade bestämt nej, det är för kallt i vattnet. Punkt. Har svårt för gubbar som bara tror att de vet allt. Gubben såg ingen harr men det gjorde jag. Ha!
 
På tillbakavägen tog vi en lite äventyrligare väg.
 
Och hemma igen blev det siesta.
 
Så bra start på vår annandag påsk som så småningom fortsatte med trerätters hos Philips föräldrar och avslutades med att jag somnade på soffan. Alltså här hemma. Inte hos Philips föräldrar.
 
Klart slut på påsken 2017.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Ja gubbar som tror dom vet allt, dom är inte mycket att hänga i julgranen dom! 🎄

    2017-04-18 | 18:43:18
  • Faster säger:

    Vilken härlig utflykt o jag håller med.... gubbar dom tror de vet allt .... haha Hujedamig 😂

    2017-04-18 | 19:11:37
  • Mamma säger:

    VILKEN DAG🌞

    2017-04-18 | 20:06:48
  • Mormor säger:

    Härligt med spegelblank Vättern👍🏼 Händer inte så ofta🌊 Och så fisken🐟🐠👍🏼

    2017-04-19 | 23:18:30

Kommentera inlägget här: