majjaeriksson

Jobbtember

Kategori: Maja

I lördags klockan 11.31 trodde jag att jag skulle jobba endast 10-13 idag måndag, men 11.32 fick jag ett sms av en kollega i Ljungsbro som undrade om jag hade möjlighet att stanna även på eftermiddagen då hon skulle till doktorn. Ja, det går bra, svarade jag. Så idag klockan 14 när vi öppnade igen efter lunch ställde jag in mig själv på att vara kvar till stängning klockan 19, men klockan 16 kom kollegan tillbaka och jag kunde åka hem och fick lite bonusledigt ändå. Sköönt!
 
September är visst årets jobbmånad för min del. Jag är mitt uppe i ett jobb-13-dagar-i-rad-sjok... Det är inte synd om mig, alla dom där dagarna är inte jättelånga, och jag har dessutom helt medvetet och frivilligt tackat ja till varenda pass (hur tänkte jag där? ;)). Men ändå. Det är starkt jobbat att bara ha någonstans man måste vara 13 dagar i rad. Ge mig det. Imorgon och onsdag blir det Ljungsbro(14-19 respektive 10-18), torsdag huvudbibblan (14-20.15), fredag Ljungsbro (10-16) och i helgen är det sista jobbdagarna på museet.
 
Nu har jag ätit mellismacka och legat platt här en stund.
 
Funderar på om jag ska ta en promenad först eller diska först. Eller bara fortsätta ligga platt. ;)
 
Rolig blogg ni. Lovar ett uppsving i oktober. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Heja Majajobbarn! Hoppas du har mysiga jobbpass bland alla böcker iallafall. :)

    2016-09-19 | 21:57:50

Kommentera inlägget här: