majjaeriksson

Äpplelördag

Kategori: Maja

 
Jag har haft en riktig äpplelördag här hemma idag. Först gjorde jag torkade äpplen. Eller gjorde och gjorde. Jag skar tunna skivor och la in i en sjuttiofemgradig ugn i några timmar. Så enkelt och så gott.
 
Och sen gjorde jag äpplepaj. Jag skulle utmana mig lite och göra sån där med flätat lock. Jag gick in med inställningen att jag iallafall skulle försöka vara noggrann och göra mitt yttersta och jag måste säga att slutresultatet blev mycket närmare succé än katastrof. Fin och god blev den, och stolt blev jag!
 
Hoppas att din helg är till belåtenhet! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Så himla mysigt och pyssligt och gott! Snyggaste pajen jag sett! 👌🏼

    2016-09-03 | 23:08:17
  • mormor säger:

    Proffsig paj!

    2016-09-04 | 21:48:43

Kommentera inlägget här: