majjaeriksson

Téhylla

Kategori: Maja

Hej på söndagen!
 
Jag har helgjobbat lite både lördag och söndag (11-15) och igårkväll hängde jag framför brasan på landet och fick se NewYork-bilder, äta flygplatsgodis och se på Så mycket bättre med föräldrarna.
 
Nu är jag dock hemma hos mig själv och jag fick alldeles nyss en idé - jag vill ha en hylla för té. Jag har blivit en ganska så flitig tédrickare och samlat på mig lite sorter och även fast vi har ett rätt stort skafferi så står de liksom och trängs där högst upp och sorterna längst in glömmer jag bort att jag har. Så jag skulle vilja ha dem framme, på en öppen kanske tvåplanshylla i olika burkar och med etiketter som talar om vad innehållet smakar, bredvid fönstret i köket. Låt mig googla lite inspiration...
 
Okej, efter endast några få minuters googling har jag hittat lite som känns ungefär som det jag tänker mig:
 
 
Värt att klura vidare på, visst? :)
 
Så länge kan ni få se mitt lilla ekhörn i köket:
 
Gammeleken har återigen stannat i växten och jag är lite orolig för det bruna i kanterna, men jag tror att den klarar sig. Dessutom skymtar man två små knoppar så jag tänker inte ge upp hoppet om att den växer till sig ytterligare så småningom. Vad det gäller ekollonen jag plockade nu i höst så känns det rätt så bra. Man ser ett litet skott (?) i sprickan på dem alla tre, men jag vill att det ska titta ut lite mer innan jag sätter dem i små vaser. Fortsättning följer helt enkelt!
 
Nu ska jag åka och handla lite inför veckan och finurla vidare på det där med téhylla. :)
 
Maja

Kommentarer

  • Freja säger:

    Te är bäst! Helt klart ska du ha en speciell hylla för det!☕️❤️

    2016-10-24 | 10:53:59
  • Mormor säger:

    Så fin eken är, den kommer säkert överleva😀

    2016-10-25 | 10:35:35
  • Faster säger:

    Åhhh ha fin eken är!!! Jag väntar o väntar ..... Får se om jag lyckas....

    2016-10-28 | 16:24:33

Kommentera inlägget här: