majjaeriksson

Kort om onsdag, längre om måndag och tisdag

Kategori: Maja

Hej!
 
Min dag idag blev inte som jag på förhand trodde att den skulle bli. Jag trodde att jag skulle jobba i Sturefors 10-16 -  ett litet skolbibliotek (ickeelever är också välkomna, men det är mest skolbarn som hänger där) som det tar en timme för mig att köra bil till. På grund av sjukdom blev det istället Ljungsbro 10-18. Kortare bilresa, ett bibliotek som jag är mer bekant vid och två timmars mer lön. Bra va? Ibland glimmar det till i vikarietillvaron. ;)
 
Men över till något ännu glimmigare. Nämligen måndag och tisdag. Då var jag ledig och hängde med två systrar, en kusin och en systerdotter.
 
Ellen och Hedda sov över hos mig och Philip söndag-måndag och klockan nio tog vi tåg nummer 1. I Norrköping blev det tågbyte och bullinköp som vi sedan njöt av på tåg nummer 2.
 
Kvart över elva var vi framme i Nyköping och på perrongen stod Lisa med goa Vera på magen och väntade på oss. Vera växer så det knakar och nästa gång vi ses tror jag allt att hon kan sitta upp helt själv.
 
I Nyköping blev det en tur ut till stallet. Lisa har ju blivit med ny häst, vi kan kalla honom Glassen. Så det blev lite gos i stallmiljö...
 
 
...och en skogspromenad.
 
Tisdagen bjöd på en fin morgonvy utanför fönstret.
 
Och även på tisdagen blev det en tur till stallet. Men då var det bara jag och Vera som orkade fara med, även fast vi var lite småskeptiska båda två. ;)
 
Lisa mockade medan jag och Vera tog en skogspromenad. Jag tänkte harmoniska tankar som vad fint det är med höst och vad fint det är att vara moster.
 
Väl hemma (alltså hos Lisa och Vera) blev det lite lunch i magarna innan det blev lite stos på stan. Jag köpte tre par strumpbyxor, ett par fingervantar, ett rött nagellack, hårsnoddar och ett litet här-kan-du-lägga-tépåsen-eller-nån-liten-kaka-fat. Det blev ingen bild på det, men här kommer istället en bild från stroset.
 
Hur avslutar man nu ett sånt här inlägg på bästa sätt? Jo, igår var det ju faktiskt kanelbullens dag och det var vi ju såklart inte sena med att fira. Även fast jag blev gängets rebell när jag valde wienerbröd. ;)
 
Tack för två mysiga dagar!<3
 
Maja.

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Tack själv, det var mysigt att ha er här 😍

    2016-10-05 | 20:32:44
  • Tilda säger:

    Gu så söt hon är Vera! Låter som ni haft det väldigt härligt! :-)

    2016-10-05 | 20:56:17
  • Faster säger:

    Mysigt ni haft det!! Åh sicken söt liten Vera😍

    2016-10-05 | 22:24:02
  • Freja säger:

    Men så fint! Så stor Veraskruttan har blivit och så mysigt att få vara Majamoster till en sån liten fining!

    2016-10-08 | 21:51:49
  • mormor säger:

    Härliga dagar i Nyköping!
    Fina foton från besöket!!!

    2016-10-08 | 22:24:44

Kommentera inlägget här: