majjaeriksson

Vinterpysslet

Kategori: Maja

Hej!
 
Jag är ganska så nyligen hemkommen och satte mig direkt vid datorn. Jag ska nämligen försöka knåpa ihop en personlig pekbok att ge till Vera i julklapp. Istället för en bild på en random och stereotyp mamma så ska det liksom vara Veras mamma på bilden över ordet MAMMA och under bilden på mig så ska det såklart stå FAVORITMOSTER och så vidare. Iallafall. Jag hittade fotoklok.se och tror att det kan bli bra. Jag har börjat testa lite med bokens framsida:
 
 
Så gulligt ju! Och kul att pyssla med. Tänker försöka komma på 18 stycken bilder/ord ikväll och sen får vi se vad jag har för bilder redan och vad jag kanske behöver komplettera med i helgen när jag faktiskt ska hem till Vera.
 
Medan jag funderar vidare på det kan vi kolla på två andra pyssel. Till exempel det ständigt pågående ekpysslandet. Ett blad på fjolårets ek har nu fallit till marken...*paus för tyst minut*..., men årets ekollon kämpar på!
 
Och så vill jag visa mina tre virkade julkulor!
 
Pysslandet fortsätter! Ha det gott!
 
Maja.

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Vad spännande med Veras julklapp kommer bli så fint o jag lovar att inte skvallra 😃

    2016-11-16 | 20:12:18
  • Freja säger:

    Vilken finfin julklapp till Vera! Och tjusiga julkulor! Härligt pyssel:)

    2016-11-17 | 11:37:05
  • Tilda säger:

    Wow vilken bra julklapp! Super kul ju!

    2016-11-17 | 17:48:07
  • mormor säger:

    Kul med en Verabok. Gammelmormor kanske rent av får vara med!?

    2016-11-17 | 22:49:54

Kommentera inlägget här: