majjaeriksson

En gräsänkas helg

Kategori: Maja

Hej!
 
Som jag har nämnt är sambon min inte hemma i helgen. Det känns rätt tomt här hemma och det var lite tråkigt att få tända första ljuset själv här nyss. Men i det stora hela så har jag det bra ändå.
 
Jag har som sagt nyligen tänt det första ljuset och ätit frukost. I år har vi en stor fyrkantig stearinkub i en orange glaskub. Det blev bra tycker jag!
 
Igår efter frukost åkte jag till landet. Mamma och Ellen var lite barnvakt åt sysslingen Måns och det var pyssel på schemat!
 
Vi jobbade i modellera. Jag kan ha blivit som ett barn på julafton när jag såg att mamma hade köpt lera!
 
Och efter att ha gjort några fula grejer tyckte jag att jag fick till det. Jag gjorde några polkagrisstavar som jag tänker mig att Philip och jag ska ha i våran lilla riktiga gran som förhoppningsvis ska hittas och huggas framöver.
 
Jag vek också en stjärna som ni kan se nedan. Jag tänkte att den skulle matcha våra gardiner och det gör den, men det kan vara så att den blir lite stor och märklig att ha i toppen av en liten gran. Men vi får se.
 
Jag gick också ut en sväng och snodde lite mossa i Sonnorp, som jag sen inte använde så jag har lite dåligt natursamvete nu. Förlåt.
 
Efter att vi hade skjutsat Måns på kalas så åkte vi till blomaffären och handlade lite (mest till mig). Det blev det som ni ser i lilla vagnen nedan.
 
Och sen åkte vi hem till mig och pyntade och fixade och det blev riktigt fint allting. Nu vill man ju liksom bara att det är kväll hela tiden så att man kan tända julstjärnan och allt blir sådär julmysigt. Just nu känns det som vår och solen som lyser visar hur fruktansvärt smutsiga våra fönster är....
 
Planen idag är att städa en del och i eftermiddag kommer familjen och hämtar mig för vi ska till kussarna i Askersund! :)
 
Hoppas att du som läser detta kommer ha, eller har haft, en fin första advent!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilket mysigt adventspyssel!👌🏼

    2016-11-27 | 12:34:53
  • mormor säger:

    Fint pyssel ni gjorde!
    Stjärnan var ju riktigt fin*
    Kram

    2016-11-27 | 14:29:55

Kommentera inlägget här: