majjaeriksson

Hej! Och helg!

Kategori: Maja

Hej!
 
Jag funderar på om min bloggfrånvaro har någon djupare anledning än olust. Jag kommer inte på något. Men faktum är att jag hade tänkt ta tag i't häromdagen, men då kastade kameran min in handduken. Texten "Fel. Tryck på avtryckaren igen." envisas med att komma upp hur många gånger jag än trycker på avtryckaren igen och pappa har till och med kikat in i kamerahuset. Så nu kanske den verkligen har gett upp för alltid. Jag tar det ändå med ro, kameran har tjänat mig väl i många år nu och det känns inte så underligt att den nu kanske fångat sin sista bild som ni kan se nedan.
 
Nu över till min helg som då logiskt nog förevigats med mobilkameran. Jag har varit en riktig lantis och haft det riktigt gött. I fredags var det lite regnigt vilket ju inte är jättekul, men jag gillar ändå doften av sommarregn som då nådde min näsa.
 
Jag packade lite böcker. Och jaa, jag kan ha packat de lite färgkoordinerat och drömt lite till tillfället då jag står där framför bokhyllan och ställer upp dem i just färgordning.
 
Jag har också läst lite bok under ljusslinga, vimplar och hippiedrömfångare.
 
Igår blev jag klar med den gröna stolen. Jag fick lite hjälp av en liten kompis.
 
Och så var mamma och jag på Hjärta till Hjärta. Jag köpte en gammal mjölkpaketshållare och ett tidningsställ. Lite småunderliga grejer kanske, men jag tänker att de kommer göra sig fint i vårat hem sen.
 
Idag har den gula och den röda stolen blivit klara så nu är alla klara! En petnoga person tycker garenterat inte att stolarna blev perfekta, men jag är inte en petnoga person så jag är nöjd. Det kommer bli så fint i vårat kök.
 
Idag har jag ätit kycklingsallad i solsken. Och med en helt okej utsikt.
 
Och innan mamma och jag åkte till mammas moster Eva för att hämta ett skrivbord så skrev jag en lapp till mig själv.
 
Och när vi var hemma igen glömde jag inte rabarber och nu är jag hemma hos Philip i stan.
 
En skön lantishelg har det sannerligen varit och nu hoppas jag att blogglusten stannar i mig för det är ju så mysigt att dokumentera och skriva och bloggfixa. Jag ska satsa på att ta lite bilder varje dag och berätta om alla mina sju kommande dagar. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Jag gillar att du är tillbaka, det är såååå roligt med din blogg!
    Hoppas skrivbordet blev bra!!! Kram

    2016-05-22 | 22:40:29
  • Anonym säger:

    Kul att du är tillbaka, jag o Vera har saknat att läsa om vad du gör för skoj när vi sitter här i soffan. 😊

    2016-05-23 | 12:48:04
  • Freja säger:

    Wiii! Maja is back! Viljen underbart fin helg du verkar haft! Så gött att bara bli lantis en stund då och då... Det behöver man tror jag! Och krya på kameran...

    2016-05-23 | 17:24:16

Kommentera inlägget här: