majjaeriksson

Blickar tillbaks och drömmer framåt

Kategori: Maja

Hej!
 
Jag har en slapp förmiddag i soffan för att sedan fara till Ljungsbro för jobb 14-19. Jag roar mig med att kolla tillbaka i bloggarkivet, tänker att det kanske skulle väcka blogglusten lite och det gjorde det nog allt. Jag kikade på dagens datum under bloggens alla år och tänkte visa vad jag hittade. Jag tänker på hur mycket som har hänt på ett sätt och samtidigt på hur mycket jag är precis samma egentligen.
 
31 maj 2009 hade jag faktiskt inte lagt upp något, så jag fuskar lite och visar en bild från 30 maj 2009 istället. En bild på katten Elvis och kaninen Pelle. Det var två fina killar det.
 
 
31 maj 2010 hade studentveckan börjat. Tänk att det är 6 år sedan nu!!
 
 
31 maj 2011 rekommenderade jag något. Då visste inte 20-åriga Maja att hon skulle inspirera Maja 25.
 
31 maj 2012 bodde jag på folkis i Nässjö. Och ja, gud vad jag promenerade under det året.
 
 
31 maj 2013 tyckte jag, som idag, om att se saker växa och hade just upptäckt något lite tråkigt.
 
 
31 maj 2014 hade jag en hårig rumskompis i mitt rum på landet.
 
Och den 31 maj 2015 var jag i slutet av min praktikperiod på Nyköpings stadsbibliotek, bodde på tre ställen och längtade kanske mer än någonsin till sommaren för då skulle jag flytta in hos Philip.
 
Nu kan man säga att jag mer eller mindre har bott här i snart ett helt år och om en månad ska vi flytta tillsammans.
 
Imorgon är det sommar enligt kalendern och det SKA bli en himlans görbra supersommar, det ska jag se till bara.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilka fina tillbakablickar!

    2016-05-31 | 18:46:24

Kommentera inlägget här: