majjaeriksson

25 - Lissabon

Kategori: Maja

Jag har fem bilder från sista Lissabondagen som jag vill visa.
 
Visst är det något visst med sista dagen på en resa, dagen då man ska åka hem? Man förstår att det är dags att runda av, men man vill hinna med att samla på sig så mycket man bara kan. Gå upp längs den där gatan, köpa en sån där kakelplatta, känna in staden, bara vara. Philip och jag gick upp längs den där lilla gatan, den lilla som vi inte hade utforskat än. Vi träffade en cool katt som verkade vara det lilla lilla torgets konung där han låg på sin tron.
 
Jag posade franför målad vägg.
 
En stund senare mötte vi upp släktingarna. Sista Lissabonmåltiden skulle avnjutas och det i gassande solsken. Jag åt mozzarella/tomat/basilika-pizza. Gott!
 
Och så spejade vi på fasader en sista gång.
 
Solade/Väntade på att åka till flygplats.
 
Och så lämnade vi Portugal och Lissabon. Jag vet att det finns många många platser att upptäcka, men jag stänger inte min Lissabondörr helt. Det var för fint.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Ja! Fin resereklam för Lissabon! Jag vill åka dit! :D

    2016-05-10 | 13:58:37

Kommentera inlägget här: