majjaeriksson

24 - Lissabon

Kategori: Maja

Idag har det känts som sommar hos mig. Ute och inne. Såå härligt. Någon annanstans som det kändes som sommar var i Lissabon och inte minst Cascais, en grannstad till Lissabon, som vi besökte den tjugofjärde april.
 
Men vi vaknade som vanligt på hotell Mundial i Lissabon. Riktigt solig utsikt, mormors födelsedag till ära.
 
Sen promenerade vi till tågstationen och åkte till Cascais. Det var lite mer idylliskt och lite mer sommarsemestrigt än Lissabon. Vi gick vid havet. Och tre av oss vågade faktiskt ta ett dopp - jag kan inte säga att det var superskönt, men jag har aldrig ångrat ett dopp. ;)
 
Mycket vackert fastnade på bild denna dag.
 
Och i min mage hamnade ravioli med spenat och lax. Mycket gott!
 
 
 
En fin dag följdes sedan av en fin kväll. Eftersom det var mormors födelsedag (= anledningen till resan) hade vi bokat bord på hotellets fina restaurang. Vi satt vid ett stort runt bord och fascinerades av utsikten. Och så åt vi gott.
 
Innan läggdags smet vi upp till takbaren och trots lite småkyliga vindar fick Philip bjuda mormor på en sängfösare. Och mig på en virgin mojito. Ett fint slut på en fin dag!
 
Jag har lite bilder jag vill visa från den sista dagen med, med det tar vi en annan gång! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Åh vilka härliga bilder, ser verkligen underbart ut! :)

    2016-05-05 | 19:05:58
  • Faster säger:

    Så fina bilder o vilken härlig resa ni haft

    2016-05-06 | 09:06:15

Kommentera inlägget här: