majjaeriksson

Stick, stack, stuck

Kategori: Maja

 
Idag ska jag jobba fem eftermiddagstimmar så min förmiddag har börjat i soffan tillsammans med diverse garnystan. Helt okej, kan jag känna. :)
 
För två veckor sedan skrev jag ju om ett nytt projekt -  att sticka två runda sittdynor till vår framtida balkong. Sen dess har jag stickat på och tycker att det är ett rätt rofullt projekt som jag hoppas kommer resultera i ett lyckat slutresultat. Jag känner dock att den svåraste biten ligger framför mig, då det först och främst inte känns helt lätt att veta när jag har fått ihop en tillräcklig längd och sen kommer det klurigaste av alltihop - att få ihop den snyggt... Men jag ska ge det ett riktigt försök!
 
När jag började hade jag inte riktigt bestämt mig för vilka färger jag skulle satsa på och hur stora ränder det skulle vara, men ganska snart bestämde jag mig för att ha det gula garnet som bas och sen varva med alla färger jag har i varierande mängd och ordning. Jag tror att det blir bra!
 
 
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Kommer bli superfint!!

    2016-03-23 | 10:05:31

Kommentera inlägget här: