majjaeriksson

Projekt Färgvecka: Vecka 12/Blå

Kategori: Maja

Hej!
 
Vad himla gött det är med långledigt ni! Och vilken bra vecka det har varit!
 
Jag har gjort ett litet veckoprojekt som nog i någon mån kan spegla min vecka, trots att det bara handlar om en bild per dag. Jag bestämde helt enkelt en färg, eller nu inser jag att jag inte minns om jag bestämde en färg först eller om jag tog första bilden först och sen bestämde mig för den färgen... Jaja, jag har iallafall varje dag den här veckan fångat något blått på bild och tänker att det blir en liten fin redogörelse för min vecka.
 
Måndag - Jag fick ett sms från en kollega som skrev att det var Rocka-sockorna-dagen (ni vet när man ska ta på sig två olika strumpor för att hylla att olika är bra!), så jag gjorde det helt enkelt och så är soffan på barnavdelningen i Ljungsbro mycket passande blå så jag passade på att ta en bild.
 
Tisdag - Det blev lite ändrade planer gällande arbetsplats så det blev lite mer kollektivtrafik än vad det var tänkt från början - 42 minuter tåg och 27 minuter buss dit och så 26 minuter buss och 42 minuter tåg hem och där efter jobbet och mellan buss2 och tåg2 kände jag att jag "behövde" lite godis, så så fick det bli!
 
Onsdag - Även på onsdagen blev det jobb i Ljungsbro, där jag för dagen fick ett litet pyssligt projekt - att fixa namnskyltar till tidsskrifterna. Listan var blå, liksom min klänning för dagen.
 
Torsdag - ledigt och lite påskpyssel!
 
Fredag - Som jag redan nämnt hängde ju Philip och jag lite i vår framtida lägenhet och här nedan posar jag med ett tygprov av det tyg som jag har tänkt ska bli våran vardagsrumsgardin.
 
Lördag - Även detta är ju något ni känner till, men här kommer bildbeviset. Korvgrillning hos Pontus och Emma under en klarblå himmel!
 
Söndag - Vårig promenad i varm vinterjacka får duga som dagens bild. Idag har vi hälsat på hos Philips morfar, ätit påskmat med Philips föräldrar och sovit på soffan mellan någon gång efter sju och nu strax före nio. Riktig söndagslunk.
 
I morgon börjar en ny vecka och vi får väl se oom jag börjar speja efter en ny färg! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilket roligt färgprojekt och sån mycig vecka! :)

    2016-03-28 | 19:28:36

Kommentera inlägget här: