majjaeriksson

Helg och lägenhetstankar

Kategori: Maja

Nu har jag tagit helg efter att ha jobbat åtta dagar i streck. Jag vet, alla dagar har varit halvdagar, men ändå, jag är såå redo för helg.
 
Lagom till helgen kom ett fint meddelande, ett meddelande från Philips mamma som gav oss klartecken - det är okej att Philip och jag tar över hennes lägenhet. Så nu är det verkligen bestämt - i sommar flyttar vi! Det känns så kul och jag tror att det kommer bli alldeles alldeles toppen!
 
Ett litet orosmoln på min himmel har dock varit att Philip och jag inte ska komma överens när det kommer till inredning och så. Jag tror inte att det skulle bli några jättekonflikter, men det är klart att man har olika åsikter och önskemål. Men Philip är klok, han påminner mig om att "prylar är prylar och kan bytas ut och flyttas runt hur man vill. Och att mysfaktorn måste inte vara 100 första dagen utan det kan få växa fram som ett mysprojekt." Så rätt. Och som jag svarade, jag älskar ju mysprojekt!
 
Något annat som känns viktigt är ju att vi gör hemmet till vårat eget, så att det inte känns som att vi flyttar hem till Philips mamma. Å andra sidan kanske hon har en del saker som hon inte vill ha/inte behöver som vi vill ha/behöver och då är det ju bara en smidig situation för alla att de sakerna redan är på plats. Det officiella är att vi flyttar till den 1 juli, men eftersom vi har en nära relation till personen som bor i lägenheten nu, så kan det ju hända att det mjukstartas lite tidigare. I mitt huvud har jag redan börjat flytta och flytta in, men det kommer dröja lite innan ni får några mer detaljer, såklart. :)
 
 
Stort tack till Marie!
 
"I väntan på flytt" kommer dock en hel del annat härligt att hända. I helgen ska exempelvis jag och mamma och lillasyster åka till storasyster i Nyköping. Rapport kommer kanske på söndag! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    GRATTIS!!!!!

    2016-03-04 | 15:28:28
  • Faster säger:

    Åhhh va kul med lägenheten!!! Grattis!!!!

    2016-03-05 | 08:03:06

Kommentera inlägget här: