majjaeriksson

Ledig dag och ny inredning

Kategori: Maja

Hej!
 
Jag har haft en bra ledig dag. Jag kickstartade dagen med storstädning - diskberg, dammråttor och växter blev omhändertagna och även fast det till en början inte kändes så inspirerande så är det ju såå värt det när det är överstökat sen.
 
Efter lunch hämtade jag upp lillasystern och på vägen hem till landet hämtade vi upp ett efterlängtat paket med tyg som äntligen kommit! Jag beställde tyg till vardagsrumsgardiner för över en månad sedan, men på grund av att leverantören hade sommarstängt dröjde det mycket längre än planerat innan jag fick hem det... Men nu äntligen! Och det var nog allt ännu lite finare än jag hade föreställt mig.
 
På landet blev det blåbärspajfika!
 
Innan mamma och jag gav oss ut på östgötaslätten för ett loppisbesök.
 
Vi åkte till Antikea/Nostalgistallet som ligger strax utanför Fornåsa = Ett personligt favoritloppis.
 
Idag blev det dock inget fynd för min del, men det var som vanligt kul att kika runt. Mycket fina saker!
 
Sen blev det lite mer landethäng. Bland annat med chillarn nedan.
 
Innan jag lämnade det fina tyget i mammans händer för att åka och handla mat och sånt och sen åka hem till stan. Jag tänkte nu visa er några nya ting här hemifrån. I köket har vi nyligen blivit med gardin. Mamma hittade ett fint orange tyg till oss och det passar riktigt fint i köket! :)
 
Mattan som jag köpt på IKEA har ni fått en glimt av tidigare, men jag ville vänta in ett vardagsrumsbord innan jag visade er lite mer. I söndags när vi var hos kusinerna i Askersund fick vi med oss ett vardagsrumsbord hem. Mormor och morfar hade det när mamma och moster var små, det står till och med deras telefonnummer på undersidan. ;) En annan bra grej är att man kan fälla upp bordet och göra det större om man ska få gäster. Så det passar ju bra när det blir inflyttningsfika för släkten nästa helg! :)
 
Det är så kul att skapa vårt hem och jag ser mycket fram emot att få upp gardinerna i vardagsrummet! :)
 
Nu ska jag alldeles strax ge mig på att göra en ceasarsallad till Philip kommer hem vid åtta. Och sen ska jag njuta av sommarkvällen. :) Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Supermegasnyggt gardintyg och så fint o mysigt ni har det i lägenheten! Hemtrevligt o personligt, största tummen upp från mej alltså! :)

    2016-07-31 | 15:11:44
  • mormor säger:

    KUL ATT BORDET BLEV SÅ FINT!

    2016-08-03 | 00:04:46
  • Faster säger:

    Mysigt o fint ni har fått!! Ska bli kul o få komma på inflyttningsfika !

    2016-08-06 | 17:25:36

Kommentera inlägget här: