majjaeriksson

Jobb, burgare och lasagne?

Kategori: Maja

 
Igår fick jag ett mail med en fråga om jag fortfarande var intresserad av att jobba på radiomuseet i sommar. Jag svarade att jag nog är det. Tänker att det vore perfekt att jobba lite som biblioteksassistent och lite som museivärd maj-september. Så håll tummarna för att det blir så! :)
 
 
Ikväll ska Philip, jag, Lovisa och Martin äta på Gustus. Det ska bli gött! Jag har längtat länge efter att äta en sån där fin och gó och tjock burgare. Recension kanske kommer. Sen ska vi se På spåret. Jag har en trevlig kväll framför mig alltså. :)
 
 
Sist men inte minst vill jag dela med mig av ett matsystem/tänk som jag har. Det är mest på skämt egentligen och mest bara en sak jag säger och inte direkt något som jag aktivit lever efter. Dagens frukost är dock ett bra exempel. Jag åt havregrynsgröt och en chokladboll. Vad blir det? Jo, lasagne! Nej, jag har inte slagit i huvudet. Jag vet att det inte rent ingrediensmässigt blir lasagne... men jag tänker nyttigthetsmässigt typ. När jag äter något som är ganska högt upp på en nyttighetsskala - som havregrynsgröt - och samtidigt något som är ganska så långt i andra änden av skalan - som en chokladboll - så brukar jag säga att det tillsammans blir lasagne - och att jag alltså har ätit en måltid som hamnar någonstans i mitten på nyttighetsskalan. Smart va? ;)
 
 
Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Hihi, jag gillar lasagnefilosofin, ska ta efter den! :)

    2016-01-15 | 16:33:54
  • Moa säger:

    Hahah! Du är rolig! Bra matfilosofi!! :D Och vad fin eken är, den växer verkligen fort nu ju! <3

    2016-01-15 | 16:56:45
  • Faster säger:

    Hahaha lasange !! Du är ju goer du;)

    2016-01-15 | 18:30:44
  • mormor säger:

    Du är så häftig! Kram

    2016-01-16 | 15:49:16

Kommentera inlägget här: