majjaeriksson

En ganska fin januarilördag

Kategori: Maja

Det blev en trevlig kväll igår och betyget på Gustus burgare blir helt klart MVG. Jag valde en som hette Direktörn som man fick skogssvamp, vinbärsgelé, majjo, lök och vällagrad prästost till/på. Jag valde också pommes som tillbehör och bearnaise som dipp. Toppengott, verkligen! Siktar på ett återbesök. Kvällen bjöd på trevligt sällskap också förstås, men det var inget som jag inte visste sen innan! :)
 
Idag började dagen som den oftast gör med frukost. Philip fick ligga kvar och dra sig medan jag fixade.
 
Efter att vi hade ätit och fixat oss lite (läs: duschat och tagit på oss kläder) så annonserade vi att vi tänkte promenera till Sonnorp. Och så skickades nedanstående sms mellan mig och lillasyster.
 
Och så gick vi. Ja, ungefär tio minus var det väl, men vi hade pälsat på oss bra och frös inte ett endaste dugg.
 
Efter 52 minuter var vi framme och där väntade hallonpaj på oss! Se vad ett litet sms, och kanske framförallt en gullig lillasyster, kan göra! ;)
 
Jag la märke till att vyn över Östgötaslätten var fin så jag passade på att vädra lite. Ser ni månen?
 
Efter lite häng på landet blev vi sedan skjutsade hem till stan via Ica. Nu sitter vi och pysslar med lite sånt där som vi tycker om och ikväll tänkte vi prova en ny maträtt - Bibbis asiatiska lax.
 
Ganska fin januarilördag så där i sin enkelhet! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Åh så mysigt! O vilken lyx o bara beställa fila sådär! :)

    2016-01-17 | 00:20:05

Kommentera inlägget här: